Dinsdag is het zo ver! Shanghai calling! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu Dinsdag is het zo ver! Shanghai calling! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu

Dinsdag is het zo ver! Shanghai calling!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg michael

15 Maart 2014 | Nederland, Amsterdam

Yeah FINALLY, dinsdag is het zo ver! Tijd om maar weer eens azie te backpacken, en wel naar een bestemming waar ik toch wel heel erg graag heen wilde: mainland China. Toen ik afgelopen september in Macau vanuit mijn hotelkamer keek was ik er zo dicht bij, nog geen 100 meter hemelsbreed tot de fabriek van de wereld, en wist ik dat china mn volgende tripje wel zou worden.

Het nadeel van fulltime werken is dat het er niet in zit om eens een keer 3 maanden een mooie trip te maken, het voordeel is dat het financieel allemaal wat makkelijker is om gewoon een ticket te boeken, ff 1000 europese roebels opzij te zetten, en gewoon een extra tripje van 2 weken erin te gooien. En toen afgelopen november KLM kwam met een geweldige deal als ik vrijwel direct boekte had ik mn pinpas binnen een dag in mn random reader. Waarheen wist ik ook wel, mede dankzij verslagen van een hardstyle-reizigster wist ik dat ik naar Shanghai wilde. En voor 550,- voor een retourtje kon ik ook echt niet wachten! Heb er eventjes een weekendje rood voor moeten staan maar dat boeit niet, Shanghai here i come!

Wat ik ga doen? Heb dus een retourtje Shanghai, dus dat is waarschijnlijk de regio waar ik het meest in zal verblijven, in de planning staan 4 nachtjes Shanghai, 3 nachtjes Nanjijng, dan ff stukje treinen voor 4 nachtjes Beijing, weer een roteind terugtreinen naar Hangzhou voor 2 nachtjes en dan t laatste nachtje in Shanghai afsluiten. Maar hou wel een slag om de arm, ik ga nu eens een keer in het voorjaar dus het weer is waarschijnlijk net zoals hier een beetje. Mocht ik het weer echt zat zijn kan ik na 3 nachtjes Beijing er ook voor kiezen om nog ff een paar nachtjes strand en 27 graden te pakken, in dat geval doe ik even een binnenlands vluchtje naar Sanya op Hainan. Dan maar geen west lake van Hangzhou, maar goed dat zie ik op reis wel.

Het is gewoon echt een geweldig gevoel, eventjes alleen wegwezen, hosteltjes hoppen, beetje dingetjes zien, beetje feesten. Ik herrinner me nog steeds levendig (vrijwel) alles van mijn Korea en mn zuidoostazie tripje, heb Seoul en Hong Kong toch echt wel in mn hart (Kuala Lumpur was ook wel cool though maar daar was ik net wat te kort en Bangkok vond ik minder), en kan niet wachten tot ik op Pudong international land! Gewoon daar rondlopen alleen al geeft dat gevoel, de verschillen met mijn wereld hier. Tijd voor part 3, destination China! Natuurlijk ben ik na 2 trips al stukken beter voorbereid op de shock maar blijft toch heerlijk! Plus, dit tripje is ook nog eens een tikje speciaal voor me, t is mn laatste tripje als twintiger, beetje bucket-list dingetje dus, en als ik een mooie spot vind ga ik ook maar ff bungee jumpen daaro!

En wat ik zeer waarschijnlijk ga doen? Overdag een beetje half brakjes dingetjes bekijken, 's avonds een sloot supermarktbiertjes halen, communiceren met de inheemse bevolking via mn iphone app, en veel chinees eten. En natuurlijk om de zoveel dagen weer even een leuk verslagje typen, naast mn facebook lezers zijn ook mn pa&ma trouwe lezers, dus ben het wel bijna verplicht om af en toe te vertellen hoe duur het supermarktbier aan de andere kant van de wereld is.

Ik ben er klaar voor. Ik heb een single entry tourist visum in mn paspoort, ben vandaag naar de kapper geweest zodat mn blonde haren er goed op komen te staan met aziaten die met een blondie op de foto willen, en heb nu een win8 netbook-tablet-convertable zodat ik wat minder afhankelijk ben van hostel-pc's met rare toetsenborden. Morgen schaf ik eventjes een maandabbonnementje op een VPN aan zodat ik ook kan facebooken in facebook-blokkeer-land, en bij deze heb ik mn travelbloggie aangemaakt. Ik heb hosteltjes geboekt dicht bij de belangrijke uitgaansgebieden van Shanghai, Nanjing en Beijing, en bovenal; ik heb 12 zeer verdiende vakantiedagen opgenomen!

Maandag eventjes overleven, dan inpakken, en met backpack en al naar kantoor, dan nog eventjes werken en naar Schiphol. Kijken hoe ver ik het red met Ni Hao en Shi Shi :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michael

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 19645

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 15 Mei 2016

Extra asia trip - HK revisited

03 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

Yet another trip to asia

28 April 2015 - 06 Mei 2015

Weektripje Israel

18 Maart 2014 - 02 April 2014

Asia part 3: China

16 September 2013 - 01 Oktober 2013

Klein rondje zuidoost azie

18 September 2012 - 02 Oktober 2012

14 dagen aan de andere kant vd wereld

Landen bezocht: