Back to the fragrant harbour - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu Back to the fragrant harbour - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu

Back to the fragrant harbour

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg michael

01 Mei 2016 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

een beetje onverwacht dat ik nu dit stukje schrijf, was tot een maand geleden helemaal niet aan een voorjaarsvakantie aan t denken maar door een bepaalde omstandigheid had ik opeens enorme behoefte maar weer eens naar Azie te gaan :). En als je dan een vliegticket scoort voor EUR 346 retour naar 1 van je favo wereldsteden is de ideal transactie al snel gemaakt: Het blijft gewoon leuk, het neonlicht, de andere karakters, t is er gewoon anders..

Yup, terug naar Hong Kong. Was er in 2013 al eens 4 nachtjes, nu ben ik er 8 nachtjes! Voor het eerst dat ik dus een revisit doe, maar dat gaat het zeker niet minder leuk maken en had nog lang niet alles gezien in die 4 nachtjes. Maar aangezien 8 nachtjes misschien net weer wat te lang is overweeg ik ook zeker even een minibezoekje naar Shenzhen in China, net over de grens en bezoekbaar op een 5 day visa on arrival.

Dat is: ALS ik nog niet uitgekeken ben, vorig bezoek heb ik eigenlijk alleen HK island, disneyland, the big buddha en een heel klein stukje Kowloon gezien. En Lan Kwai Fong natuurlijk. Dus nu echt de rest doen, New territories, Kowloon, Lantau: Hierna moet ik HK echt wel gezien hebben denk ik zo. En met de weersverwachting tussen de 25 en 28 graden mag een dagje (of 2) strand ook zeker niet ontbreken

Heel avontuurlijk voelt t eigenlijk niet meer, maar dat zal de pret echt niet drukken. Backpack gaat wel mee deze keer, ik zou het makkelijk met handbagage kunnen redden maar ik vermoed dat ik nogal wat kleding ga shoppen mn laatste dagen.

Donderdag vertrek ik voor de heenvlucht, ruim 9 uur naar Beijing, twee uurtjes wachten en dan 3.5 uur naar Hong Kong. En dan naar t zelfde hostel waar ik 2.5 jaar geleden op t dakterras me zo uitstekend vermaakt heb. Heb er zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michael

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 999
Totaal aantal bezoekers 19657

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 15 Mei 2016

Extra asia trip - HK revisited

03 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

Yet another trip to asia

28 April 2015 - 06 Mei 2015

Weektripje Israel

18 Maart 2014 - 02 April 2014

Asia part 3: China

16 September 2013 - 01 Oktober 2013

Klein rondje zuidoost azie

18 September 2012 - 02 Oktober 2012

14 dagen aan de andere kant vd wereld

Landen bezocht: