Back to the fragrant harbour - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu Back to the fragrant harbour - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu

Back to the fragrant harbour

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg michael

01 Mei 2016 | Nederland, Amsterdam

Hoi allemaal,

een beetje onverwacht dat ik nu dit stukje schrijf, was tot een maand geleden helemaal niet aan een voorjaarsvakantie aan t denken maar door een bepaalde omstandigheid had ik opeens enorme behoefte maar weer eens naar Azie te gaan :). En als je dan een vliegticket scoort voor EUR 346 retour naar 1 van je favo wereldsteden is de ideal transactie al snel gemaakt: Het blijft gewoon leuk, het neonlicht, de andere karakters, t is er gewoon anders..

Yup, terug naar Hong Kong. Was er in 2013 al eens 4 nachtjes, nu ben ik er 8 nachtjes! Voor het eerst dat ik dus een revisit doe, maar dat gaat het zeker niet minder leuk maken en had nog lang niet alles gezien in die 4 nachtjes. Maar aangezien 8 nachtjes misschien net weer wat te lang is overweeg ik ook zeker even een minibezoekje naar Shenzhen in China, net over de grens en bezoekbaar op een 5 day visa on arrival.

Dat is: ALS ik nog niet uitgekeken ben, vorig bezoek heb ik eigenlijk alleen HK island, disneyland, the big buddha en een heel klein stukje Kowloon gezien. En Lan Kwai Fong natuurlijk. Dus nu echt de rest doen, New territories, Kowloon, Lantau: Hierna moet ik HK echt wel gezien hebben denk ik zo. En met de weersverwachting tussen de 25 en 28 graden mag een dagje (of 2) strand ook zeker niet ontbreken

Heel avontuurlijk voelt t eigenlijk niet meer, maar dat zal de pret echt niet drukken. Backpack gaat wel mee deze keer, ik zou het makkelijk met handbagage kunnen redden maar ik vermoed dat ik nogal wat kleding ga shoppen mn laatste dagen.

Donderdag vertrek ik voor de heenvlucht, ruim 9 uur naar Beijing, twee uurtjes wachten en dan 3.5 uur naar Hong Kong. En dan naar t zelfde hostel waar ik 2.5 jaar geleden op t dakterras me zo uitstekend vermaakt heb. Heb er zin in!