Lechaim! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu Lechaim! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu

Lechaim!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg michael

21 April 2015 | Nederland, Amsterdam

Lechaim! Toen ik erachter kwam dat mijn naam een anagram voor t hebreeuwse woord voor proost was wist ik t meteen, Israel!

Nee geintje, ik zag een Youtube clippie over Tel Aviv en besloot dat het maar weer eens tijd was voor een solo tripje. Is er vorig jaar door omstandigheden niet van gekomen. 8 nachtjes deze keer dus het valt geeneens backpacken te noemen. Doe ik ook niet deze keer want ga met alleen handbagage, ik laat die lompe zak thuis en neem zo’n karretje met zo’n handvat en op wieltjes dat net aan de max van 55 bij 40 bij 20 centimeter voldoet en kan je zeggen; daar past nog echt wel wat in hoor!! Natuurlijk heb ik mn laptopje wat niet groter als een A5je is, paar snoertjes, mini toiletartikelen, 1 spijkerbroek, 1 luchtige lange, 1 korte en 1 zwembroek, 4 shirts, 3 boxers, sokken, een ietwat kleine handdoek en dan hou ik nog ruimte over voor de haast wel verplichte lonely planet. Kortom samengevat: 1 keer het ‘genot’ van een hostelwasserette en dan ben ik thuis.

En ja Israel, lijkt me leuk. Voldoet sowieso aan de voorwaarden ‘vreemd geld, vreemde taal, vreemde mensen’, Tel Aviv lijkt me echt een party city en als ik er dan toch ben dan ook maar even naar Haifa en Jerusalem. En met die laatste ga ik beginnen, heb ik al dat spirituele gehannes ook gelijk bekeken dus aanstaande dinsdag (met koningsdagkater) vlieg ik met crappy crappy cheapo pegasus arlines (2 star rating op skytrax, 1tje hoger dan air koryo zag ik pas na het boeken) via Istanbul met 55 minuten overstap naar TLV. Kortom benieuwd of dat goed gaat dus :)

Lehietra'ot!