Morgen is het zover - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu Morgen is het zover - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van michael tiel - WaarBenJij.nu

Morgen is het zover

Blijf op de hoogte en volg michael

17 September 2012 | Nederland, Amsterdam

Azië is het grootste werelddeel op de planeet Aarde. Aan de westkant grenst het aan Europa en Afrika, in het noorden aan de Noordelijke IJszee, in het oosten en zuidoosten aan de Grote Oceaan en in het zuiden aan de Indische Oceaan. In het jaar 2006 telde het continent circa 3,97 miljard inwoners, ofwel 61% van de totale wereldbevolking (6,5 miljard). Azië bedekt, met een oppervlakte van 43.810.000 km², 8,6% van de totale oppervlakte van de Aarde en 29,4% van de totale landoppervlakte. Cultureel is Azië erg heterogeen samengesteld.

Zo dat was wiki. Ik sta op het punt naar dat continent te gaan waar je 7 legertjes per beurt met Risk voor gaat (maar wat nauwelijks te bevatten is), mn eerste echte stap in de wijde wereld. Destination is Zuid-Korea, leek mij het vetste om eens van dichtbij te zien; China viel in deze keuze af omdat ik het eerste stapje wil zetten in een land dat toch wat westerse levensstijl heeft, en china echt te groot is om te behappen in twee weekjes. Hopelijk bevalt het backpacken door een aziatisch land me genoeg om wellicht volgend jaar wel drie weken aan vrije dagen ervoor op te kunnen maken.

Ik kijk er echt al maanden naar uit, maar nu ik toch echt morgen (voor het eerst) ga vliegen neemt de spanning echt toe. Ik ga gewoon echt naar samsungland toe, en ben toegewezen op mijzelf. Wat ik mee ga maken? I serously don't know maar dat maakt het tot een echt avontuur: Ik spreek de taal niet, ik kom uit een toch wel redelijk andere cultuur en heb alleen mn engels, een heel klein beetje begrip van het schrift, Jibbigo english-korean app en wat andere handige tools op mn tab en iphone.

Vanavond nog even alle free-time zaken op orde krijgen zoals wat SoU dingetjes, en lekker laat gaan slapen, morgen lang uitslapen, nog snel ff mn koppie laten bijwerken bij de kapper en dan naar schiphol om vervolgens 10.5 uur in een air-bus te zitten. Annyong hasseo Seoul.

Tags: bijna