Hongdae, ill be back for sure - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van michael tiel - WaarBenJij.nu Hongdae, ill be back for sure - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van michael tiel - WaarBenJij.nu

Hongdae, ill be back for sure

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg michael

01 Oktober 2012 | Zuid-Korea, Seoel

Nou dan maar ff een kort verslagje om mn reisblogje af te sluiten, ik hou em ff kort wat wil nog het maximale uit mijn tijd hier halen.

Donderdagavond heb ik nog een hele tijd biertjes gedronken met de koreanen achter me, was heel erg gezellig. 1tje ervan was een flinke voetbalfanaat, wist vele nederlandse en oud nederlandse spelers te benoemen. Echt lache. In nederland was hij voor eindhoven, maar daar hebben we maar ff ajax van gemaakt ;) Daarna heb ik ze nog wat hardstyleclips laten zien, big fun.

De volgende dag was het tijd voor Seoul. Gelijk kreeg ik door wat de host van mn eerste hostel bedoelde met national holiday chuseok, de koreaanse thanksgiving. Drukte alom, iedereen zoekt in die dagen zn familie op. Gelukkig was ik goed erop voorbereid en had ik ruim op tijd mn e-ticket gefixed en ruim op tijd ook op Jeju international.

Vliegtuig gepakt, aangekomen op gimpo, t-money card opgeladen en naar t hostel maar. Achter de balie zat een van de jongens van het vorige hostel hier in Seoul, echt te grappig. Kwam bij het inchecken een amerikaan tegen, we spraken af om 's avonds de wijk te gaan verkennen en een tijd af. Daarna ging ik eerst ff wat eten (methode 'english menu please'), douchen en was het tijd om gewoon ff lekker te chillen, dus ff wat biertjes gehaald en een beetje in het hostel gehangen. De yank was naar Itaewon, maar hij kwam maar niet opdagen dus ik had er flink de balen in, maar gelukkig had ik nog wat meiden gehoord in t amerikaans engels op de 1e verdieping dus daar aangeklopt met de vraag of de ladies me dan maar wilden adopteren in hun partyclubje. Cool, geregeld, en net toen we de deur uit wilden gaan kwam ik de yank weer tegen dus hij ging ook mee.

Club M2,geweldige tent met electronische muziek. Flink gedanst, flink veel lol gemaakt. Ook nog daarna naar club cocoon, daar raakte ik echter mn Amerikanen kwijt helaas, heb ze daarna niet meer teruggevonden dus ben rond 5en naar mn hostel gegaan. Bummer!

De volgende dag een beetje brakkisch en laat opgestaan. Ben toen naar het stadsriviertje gegaan van Seoul, wilde dat nog vet graag ff belopen. Schitterend stukje! Verder niet heel veel meer. 'S avonds had ik echter opeens geen partygroep omdat ik ff bier was drinken bij een Amsterdammer, en moest ik blind solo. Dat was niet zo'n succes, kon me veel moeilijker een houding geven waardoor ik te vaak naar 1 van de zovele convenient-stores (kleine supermarktjes, sommige zijn 24 uur per dag geopend) ging voor een miniflesje soju. Uiteindelijk heb ik er maar de brui aan gegeven, had ik al eerder moeten doen. De taalbarriere maakte het gewoon te lastig om echt een beetje goed lol te kunnen hebben en het voelde ook gewoon te vreemd.
Wel heb ik (wederom) genoten van het te gekke publiek wat Hongdae trekt, echt de sfeer is hier fantastisch. Wat een uitgaansgebied, zo levendig en zo gezellig. Ik kom zeker nog een keertje terug naar Hongdae!

Volgende dag redelijk bijtijds opgestaan, wel goed brak, the soju did its job well. Ik had mij al eerder bedacht dat ik ook wel ff nog een dagje iets zou kunnen gaan ondernemen ipv in seoul zelf te hangen, en had in mn lonely planet iets gelezen over Bukhansan national park en een stukkie natuur zou mij vast wel goed doen. De Seoul metro rijdt er tot redelijk dichtbij naar toe, ik had bedacht om gewoon een doel uit te zoeken, in dit geval was dat op google maps een swastika (die zie je hier heel veel, best raar maar t is de boeddhistische versie, niet de nazi-duitse), waar Samjanga bij stond, dat moest dus wel een landmark zijn. De wandeltocht tot het begin van het park was er al eentje die drie kwartier duurde, toen ik eenmaal in het park was moest ik ook nog ruim drie kwartier heel stijl omhoog lopen. Echt wat een pokke tocht was het door een schitterend landschap, maar het was allemaal de moeite waard toen ik erachter kwam dat Samjanga een schitterende tempel was!! Denk wel de mooiste die ik hier gezien heb, en ook eentje waar er nauwelijks toeristen (en geen schoolklasjes) waren. Dat ding stond ook niet in de lonely planet, dus ik had echt het gevoel alsof ik iets ontdekt had. Vet mooi!!

Deed er een uur over om weer terug te lopen, wat te eten gezocht toen ik weer in de buurt van mn hostel was, daarna kwam ik de yank van de eerste avond hier tegen. Nice! Ging met hem en twee andere yanks stappen, destination was Itaewon. Ik was alleen nog in een heel klein stukje van itaewon geweest bij de club van mn eerste Seoul-verblijf maar nu zag ik pas wat voor gekke plaats dit was. Alles was gewoon in het engels in plaats van hangul en er liepen belachelijk veel buitenlanders rond. Ook voor het eerst in deze trip zag ik gasten die ik als 'onguur' beschouw.. Ik dacht bij mezelf, this is not the real korea.. Maar goed koreanen gaan er wel graag heen omdat de sfeer anders is. Ik vond al vrij rap de club waar ik de 2e nacht heen was gegaan en omdat ik er goede herrinneringen aan had wilde ik daar wel heen. Eerst hebben we ff wat biertjes gedronken, daarna wilden we naar binnen maar waar voorheen mijn europese ID genoeg was wilde de uitsmijter nu opeens mn paspoort zien. WTF? 1 van de yanks had daarbij overigens alleen zn californische rijbewijs bij zich dus dit ging hem niet worden. Bah. Ik stelde voor om dan toch maar naar Hongdae terug te gaan, dat stukje korea voelde toch echter. 1 van de yanks wilde perse in itaewon blijven, de overige twee wilden wel met mij mee terug. Laatste metro kunnen pakken, en ik was blij dat ik daar weg kon, Itaewon was wel leuk omdat ik toen in een club met uitsluitend koreaantjes stond te bouncen, maar als wijk gruwel ik ervan.

Terug in hongdae heb ik flink gebarhopt met de yanks tot er 1tje aftaaide, toen kwamen we bij een soort pleintje waar allemaal gasten gewoon buiten aan het chillen waren, 1 grote gekke bende door elkaar, stomdronken koreanen, gekke duitsers een stelletje aussies. Dit was toch wel echt geweldig, ik heb daar zeker drie kwartier gehangen toen mn enige overgebleven yank eten was gaan halen. En was je drankje op? Dan ging je gewoon naar 1 van de zovele 24uurs geopende minisupermarktjes om een nieuwe gekoelde te halen. Dit zou echt nooit in NL kunnen haha, daar zou te veel tuig op af komen. I really loved that place and i'll definitely be back for sure!

Ik kwam hierdoor pas op mn 1na laatste avond er achter hoe je door die taalbarriere heen komt (echt vet zonde), je moet gewoon niet in de clubs proberen, maar buiten. In de clubs werkt het niet, buiten kun je ze helpen in hun beperkte engels. Eventueel kan er dan later naar een club gehopped worden.

Het was al vrij rap 6 uur en het begon toch echt een tikkie dood te bloeden, de koreaanse popjes waar ik inmiddels vriendjes mee geworden was wilden echt niets meer doen en gingen weg. Bummer! Ook mn laatste yank trok het niet meer dus ik vond het tijd om het 'a night' te callen.

Vanmiddag op tijd opgestaan, geen kater want weinig soju gedronken, laatste volle dag, tijd om te shoppen. Ben in best veel shopping places geweest maar niet echt veel gekocht, de oogst valt vies tegen maar dat komt misschien ook wel omdat ik niet echt iets 'nodig' had voor mn gevoel. Nog wel, gewoon omdat het zo verschrikkelijk leuk is, flink aan het afdingen geslagen haha, ik mag dan misschien wel een europese toerist wezen maar als er 'want to test your haggling skills' in de lonely planet staat dan weet ik waar het tijd voor is. Big fun!

Hmm toch nog wel een lang verslag geworden uiteindelijk, nahja vanavond laatste avond dus een lange nacht zit er niet in voor mij, mn vliegtuig gaat om 12.50 en ik wil ruim optijd door customs heen zijn. Dus nu maar ff wat te eten gaan scoren, en waarschijnlijk in t hostel blijven, of beperkt de deur uit gaan en dan echt 100% zeker om half 2 weer teruglopen. T is bijna voorbij, ik heb zoveel gezien en geleerd over het verschrikkelijk mooie, door ons hollanders nog niet echt ontdekte landje. Ik wil nog echt niet weg maar duty calls en ik moet me donderdag gewoon weer uitgejetlagged op kantoor melden. Dus morgen vliegen, dan waarschijnlijk de Lax in, en dan een daggie uitrusten. Volgend jaar kan ik weer gaan backpacken, de planning ervoor begint uiteraard woensdag al ;)

Morgen moet ik weer gaan, maar ik heb me wel 100% voorgenomen nog een keer terug te gaan naar Seoul, this city just keeps on amazing me.

Annyong hi-gasseyo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michael

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 19681

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 15 Mei 2016

Extra asia trip - HK revisited

03 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

Yet another trip to asia

28 April 2015 - 06 Mei 2015

Weektripje Israel

18 Maart 2014 - 02 April 2014

Asia part 3: China

16 September 2013 - 01 Oktober 2013

Klein rondje zuidoost azie

18 September 2012 - 02 Oktober 2012

14 dagen aan de andere kant vd wereld

Landen bezocht: