oppan busan style - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van michael tiel - WaarBenJij.nu oppan busan style - Reisverslag uit Seoel, Zuid-Korea van michael tiel - WaarBenJij.nu

oppan busan style

Door: michael

Blijf op de hoogte en volg michael

22 September 2012 | Zuid-Korea, Seoel

Ola, ben in busan aangekomen, de tweede stad van zkorea. De treinrit was awesome, ktx van korail ging op zn top met 300 km/u. Heb een filmpje gemaakt van hoe snel dat gaat en hoe snel je door het land heen vliegt. Ik schrijf dit overigens vanaf mn tab om half 4 wantgeen pc hier,er kunnen wat foutjes inzitten :p

Ik vond het wel jammer om hong guesthouse teverlaten,het was daar echt super maar ik had dit hostel al geboekt en ik had me van te voren voorgenomen niet alleen in seoul te hangen dus had er vrede mee toen ik in de busan-metro zat. Mn tcard van seoul is ook hier geldig, briljant systeem!!ov shitkaart is nix in vergelijking met tmoney!

Ingechecked, ik had een dorm bed geboekt omdat ik vooraf geen singolls kon reserveren, wildde het toch wijzigen maar t hostel had of dorm beds, of doubles. Dus of 100.000 bijbetalen of toch maar een bunkbed. T is t laatste geworden. En gezien vanavond wel zo verstandig

In de hal zat een amerikaan met zn laptop te klooien, niet echt spraakzaam dus mn lonely planet erbij gepakt en uitgezocht wat er in busan te doen was. Het was toen rond 6en en eigenlijk de enige optie waz de busan tower. Dus daarheen, eten en terug. Toen ik terug kwam in t hostel vertelde mn host dat alle gasten de deur uit waren. Ik baalde erhard van, ik kende nog niemand in t hostel en was bang dat ik of blindout solo zou oeten gaan of nog erger; daar blijven. Ik beloot om een biertje te doen, te douchen en dan verder te zien. Na het douchen en mn wit-blauwe outfit aan gedaan te hebben (stijn en fab weten wat ik daarmee bedoel). Maar na et diuchen heb ik met een zooi koreanen op t dakterrasgezeten, en dankzij jibbigo en de lonely planet woordenboek toch echt een tof gesprek gehad hahahaha t was zooo grappig, alles ging via de app op mn iphone :D

Dezelfde amerikaan kwam terug en toen hadden we wel een goede klik,ik had ondertussen flink geggoogled en kwam op club eluni uit, leek mij wel tof. Met de texaan en vrij snel daarna een brit en nog een andere yank die gary tegen kwam op straat via een veel te dure shot-bar uiteindeli ik naar elune gegaan.

Dikke tent!! Qua lichtshow kan alleen ouwe stijl er overheen, echt briljant. De tent was halfvol, dat wel, maar toen de pruts-dj gangnam style draaide was het ff heaven on earth. Ikzelf had echt onwijs naar mn zin maar de brit en de twee yanks taaieden al na 20 minuten af... dus heb nog zo'n 1.5 uur doorgedansd en tussenin geprobeerd wat te praten met de locals maar de taalbarierre tussen mij en de koreaantjes is gewoon te groot, hoe hard ik ook probeer. Biertjes waren daar 8000 dus een klein uutje geleden koos ik ervoor om daarweg te gaan.ik heb wel echt mooie filmpjes gemaakt van de lichtshow in elune maar geen date met een koreaans popje :p

Morgen is het strandtijd, ik heb niet voor niets expres hier geboekt. Hoop dat mn angelsakische buddies dan niet zo snel aftaaien enzo.

Annyong gi-hasseo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

michael

Actief sinds 29 Aug. 2012
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 19687

Voorgaande reizen:

05 Mei 2016 - 15 Mei 2016

Extra asia trip - HK revisited

03 Oktober 2015 - 22 Oktober 2015

Yet another trip to asia

28 April 2015 - 06 Mei 2015

Weektripje Israel

18 Maart 2014 - 02 April 2014

Asia part 3: China

16 September 2013 - 01 Oktober 2013

Klein rondje zuidoost azie

18 September 2012 - 02 Oktober 2012

14 dagen aan de andere kant vd wereld

Landen bezocht: